torsdag 7 maj 2009

Premiär

Nu ni. Härmed skriver jag mitt första textinlägg på denna blogg. Anledningen till detta är att jag ligger i en soffa hemma hos mina föräldrar med en massa tid på mina händer och en Pocket PC i desamma. Jag är tillfälligt hemma (eller borta, hur man nu ser på saken) på en uppfräschning av rutiner inför sommarjobbet på Destination Gotland, varav hälften ägde rum idag och resten i morgon. Det var ganska lamt; mestadels en repetition av fjolårets genomgångar och erfarenheter. Men eftersom repetitio est mater studiorum och jag dessutom får betalt för att delta så är det synd att klaga, och så får jag ju lite vilotid hemma i skogen dessutom.

När jag ska hem (tillbaka till Uppsala that is) blir det att ta sig i kragen dock. Förutom en fortlöpande kurs i språkpsykologi så har jag till den 18 maj på mig att skriva en hemtenta bestående av 15 sammanfattningar av lika många kapitel i en tämligen seg bok i ämnet diskurs. Vid sidan av dessa skoluppgifter så börjar det bli dags att ta itu med förberedelser inför resan till Yemen, vilket blir några stycken ärenden att uträtta. Det blir inte mycket lugn framöver ifall jag lyckas disciplinera mig själv ordentligt. Problemet är bara att jag hela terminen har haft problem med motivation. Suck...

Just här försökte jag lägga in en bild av hur jag ser ut just nu i skrivande stund, men eftersom jag ännu inte har lärt mig utnyttja min Pocket PC till fullo så lyckades jag inte med det. Kanske kan jag addera den bilden jag tog i en edit i efterhand.

Nu är det här inlägget hur som helst slut. Ge feedback i kommentarerna; var texten för kompakt, behövs fler radbrytningar eller vad som helst. Skall man blogga så skall det göras snyggt.

Edit: Nu har jag hittat hur man får fram bilder från kameran:

2 kommentarer:

Yo sa...

jag gillar tandpetaren.

Lundis sa...

Texten är en fröjd för ögat och mina tankar. Inga dryga fel! TACK! Småskrattade lite när jag läste diskurs :D