måndag 18 maj 2009

Ååhh

Nu är jag på allvar igång med skrivandet av hemtentan... På kvällen av sista inlämningsdatum! Detta tar överlägset priset som min sämsta skolinsats någonsin. Till mitt försvar så hade jag planerat att använda hela den föregånde veckan, vilket hade fungerat utmärkt om jag inte hade blivit sjuk på måndagen. Det var bara en förkylning, men det var tillräckligt för att jag skulle vara så pass tung i huvudet att jag inte kunde jobba på hemtentan på tre dagar, och därefter har det bara varit svårt att komma igång.

Jag skriver detta inlägg för att lossa tankarna lite, få igång flödet igen genom att skriva någonting som inte kräver någon ansträngning. Jag gör allt för att hålla mig igång och kanske, kanske, kanske kunna skicka in den i natt (I wish!), men energidryck och dextrosol håller inte i sig så länge som de brukade göra förr... Kaffe. Det kan nog vara min sista utväg.

Jag skall nu återgå till att redogöra för vad Malinowski menade med fatisk gemenskap och varför hans idéer var så banbrytande!

Inga kommentarer: